Aangifte van een verhuis naar het buitenland

Wat

Als je verhuist naar het buitenland moet je hiervan aangifte doen.

Voorwaarden
  • Doe de aangifte zo kort mogelijk voor het effectieve vertrek naar het buitenland;
  • De aangifte kan gebeuren door het gezinshoofd of een meerderjarig gezinslid.
Procedure
  • Kom langs bij de dienst burgerzaken en geef het adres van je nieuwe woonplaats door. Je maakt hiervoor een afspraak via bovenstaande knop.
  • De ambtenaar schrijft je uit naar het buitenland en je identiteitskaart wordt aangepast;
  • Na afhandeling van je adreswijziging ontvang je een bewijs van afschrijving naar het buitenland, ook wel "model 8" genoemd;
  • Als je als Belg documenten (paspoort, attesten,...) nodig hebt, kan je die later op de Belgische ambassade of consulaat verkrijgen. Je bent dan ook automatisch ingeschreven als kiezer voor de Belgische verkiezingen, met stemplicht;
  • Informeer je op voorhand goed over welke documenten je nodig hebt voor de buitenlandse overheid.
Wat meebrengen?
  • Je identiteitskaart en de pincode;
  • Het adres naar waar u verhuist.
Bedrag

Gratis

Product type
Bewijs
Doelgroep
Burger
Thema
Bouwen en Wonen
Keywords
buitenland verhuizen