Nieuwe attesten op enkele seconden in je mailbox

Vanaf nu kan je via ons e-loket thuis bepaalde documenten aanvragen en ontvangen en dit zonder tussenkomst van een ambtenaar. Dit webloket is 24/7 beschikbaar. Gedaan met verplaatsingen naar het gemeentehuis. Enkele muisklikken volstaan om aktes, attesten en uittreksels binnen enkele seconden digitaal thuisgestuurd te krijgen.

Méér online aan te vragen documenten 
Met het nieuwe webloket breiden we ons gamma van digitaal opvraagbare documenten flink uit en brengen we het lokaal bestuur weer een stap dichter bij de burger. Het betekent immers een serieuze tijdswinst voor jou als aanvrager, maar ook voor onze medewerkers.

Burgerlijke stand
Je kan nu automatisch afschriften van de aktes uit de registers van de burgerlijke stand ophalen. Denk maar aan een akte van geboorte, huwelijk, echtscheiding, overlijden,… Ook bevolkingsattesten uit het rijksregister kunnen (onder bepaalde voorwaarden) automatisch afgeleverd worden, zoals een uittreksel uit het bevolkingsregister, een attest samenstelling gezin of een attest van verblijf en nationaliteit.

Nieuw - Uittreksel strafregister in enkele seconden bij jou
Vanaf nu kan je ook een uittreksel uit het strafregister digitaal aanvragen en binnen enkele seconden toegestuurd krijgen. Het document wordt automatisch ondertekend en doorgestuurd.

www.brecht.be/e-loket
Alle nieuwe digitale formulieren van eGovFlow vind je samen met de andere elektronische formulieren in ons e-loket op www.brecht.be/e-loket.

Waarom het e-loket gebruiken?

  • Je bespaart tijd.
  • Je vraagt een attest of uittreksel aan wanneer het je past, ook vanuit je luie zetel.
  • Je hoeft je niet meer te verplaatsen naar het gemeentehuis.
  • Via een eenvoudige authentificatieprocedure heb je overal en altijd toegang en controle (24/7).
  • De digitaal afgeleverde attesten zijn 100% veilig en rechtsgeldig.

Wat heb je nodig?
Wat je nodig hebt is jouw identiteitskaart en een kaartlezer. Het document wordt automatisch digitaal ondertekend en jou via mail bezorgd. Heb je geen kaartlezer? Geen probleem, je kan het document sowieso van thuis uit aanvragen. Mits de tussenkomst van een medewerker van de dienst burgerzaken wordt het document via de post of mail bezorgd. 

Vind je een identiteitskaartlezer onhandig? Ontdek Itsme.
Met Itsme kan je niet enkel eenvoudig aanloggen bij eGovFlow. Je kan er ook eenvoudig je online betalingen mee bevestigen of inloggen op tal van overheidstoepassingen zonder je kaartlezer. Geef je 5-cijferige itsme-code in en klaar. Je leest er alles over op www.itsme.be.

Je kan de volgende documenten volautomatisch aanvragen via het e-loket: