Raad gezondheid en welzijn
Omschrijving
De raad gezondheid en welzijn is de adviesraad die samen met het bestuur werkt aan de ontwikkeling van een lokaal gezond- en welzijnsbeleid. Onder 'gezondheid' verstaan we het geestelijk, lichamelijk en sociaal welbevinden van elke inwoner.
Samenstelling
De raad bestaat uit een dagelijks bestuur en een algemene vergadering.
Staf Rigo | voorzitter |
Ludo Wouters | penningmeester |
Pieter Poriau | lid bestuur |
Emelie Eeckelaert | lid bestuur |
Luc Aerts | schepen |
Kris Van Dijck | consulente welzijn |
Lid worden?
We verwijzen hiervoor naar de statuten van de raad gezondheid en welzijn.
Vergaderingen
De raad vergadert minstens 3 x per jaar.
Agenda's en verslagen
Elk lid van de raad ontvangt de agenda en het verslag van de vergadering per e-mail of per post, zoals gewenst.
Projecten
De werking van de raad steunt op onderstaande taken:
- op verzoek van het college van burgemeester en schepenen of op eigen initiatief beleidsvoorbereidend advies geven met betrekking tot gezondheid- en welzijnsthema’s;
- de participatie van de bevolking in het beleid inzake gezondheid en welzijn mogelijk maken, verhogen en stimuleren;
- de (samen)werking van de verschillende instanties, verenigingen en personen die actief zijn op vlak van gezondheid en welzijn stimuleren door coördinatie, overleg en participatie;
- voorlichtingscampagnes organiseren;
- meewerken aan de realisaties van de gezondheidsdoelstellingen van de Vlaamse Gemeenschap in samenwerking met het LOGO (Lokaal Gezondheidsoverleg);
- meewerken aan projecten van het LOGO.
Verslagen raad gezondheid en welzijn
Hier vind je de verslagen terug van 2024. Raadpleeg je graag oudere verslagen? Vraag deze aan door een e-mail te verzenden.
Dienst welzijn
03 203 21 50
Alle dagen telefonisch bereikbaar tijdens de openingsuren.
Welzijnscampus
Gasthuisstraat 11, 2960 Brecht
Openingsuren
ma:
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
18:00 - 20:00
di:
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
wo:
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
do:
09:00 - 12:00
13:00 - 16:00
vrij:
09:00 - 12:00