Beweging en gezondheid

Bewegen en stilzitten: Wat is goed voor je gezondheid?         

Een gezonde levensstijl vraagt om een gezonde mix van bewegen, staan en zitten. Dát is geen geheim. Maar hoe lang ben je dan het best minimaal in actie? En hoe lang mag je maximaal stilzitten? Ga met deze aanbevelingen aan de slag voor een gezond evenwicht tussen de twee.

Streef je mee naar de aanbevelingen? Elke stap vooruit is een overwinning. Dan bouw je beetje bij beetje aan een gezonder lichaam. Zet dus je beste beentje voor. Want wat je ervoor terugkrijgt, loont de moeite. Nu en dan een terugval is trouwens normaal. Laat je niet ontmoedigen en hervat altijd vol goede moed je plannen.

                                                                  

Geraak jij niet aan deze aan­bevelingen – bijvoorbeeld omdat je gezondheidstoestand daar een stokje voor steekt? 

Probeer dan alsnog zoveel mogelijk te bewegen, naarmate je gezondheid het toelaat. 

Hoeveel beweeg je het best?

Je ‘moet’ genoeg bewegen: dat advies hoor je overal. Maar weinigen zeggen erbij wat ‘genoeg’ ís. Gezond Leven plakt er cijfers op, zodat je precies weet wat je te doen staat.

Doe de test

Beweeg voldoende en zit niet te lang stil. In theorie weten we in grote lijnen hoe we dat moeten aanpakken. Maar hoe zit het in het echte leven? Beweeg je regelmatig? En dat stilzitten, hoe zit het daar mee? Zoek het uit en doe de test. Zo weet je meteen hoe je ervoor staat!.

Gezond leven heeft hiervoor 2 testen ontwikkeld:

Voor alle tips en info over beweging en gezondheid kan je terecht op www.gezondleven.be