Menu Sluit

Stedenbouwkundige inlichtingen bij verkoop

Bij overdracht van een perceel of onroerend goed vraagt de notaris of vastgoedmakelaar vastgoedinformatie op over het perceel. Ook particulieren kunnen deze informatie opvragen. Brecht is aangesloten op het vastgoedinformatieplatform.

Aanvraag

Notaris: je kan enkel een aanvraag indienen via de IBOT-applicatie in jouw eNotariaat

Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag indienen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.

Als andere professionele aanvrager of burger: je kan een aanvraag indienen via het Vlaams webportaal.

Let wel, je kunt enkel een aanvraag doen voor een perceel waar je zelf eigenaar van bent. Het kan zijn dat wij je om een bewijs van eigendom (bijvoorbeeld een recente kadastrale legger) zullen vragen.

Kosten

Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie bedraagt in onze gemeente € 93 per kadastraal perceel. Het bedrag wordt jaarlijks op 1 januari geïndexeerd.

Daarbovenop komt per kadastraal perceel het bedrag van de platformretributie of platformvergoeding zoals vastgelegd in het VIP-decreet. Meer informatie over de kostprijsberekening vind je terug op de gebruikersomgeving van het Vastgoedinformatieplatform.

Dienst omgeving

Gemeentehuis
Gemeentepark 1, 2960 Brecht
Openingsuren
ma:
09:00 - 12:00
Op afspraak
13:00 - 16:00
Op afspraak
18:00 - 20:00
Op afspraak
di:
09:00 - 12:00
Op afspraak
13:00 - 16:00
Op afspraak
wo:
09:00 - 12:00
Op afspraak
13:00 - 16:00
Op afspraak
vrij:
09:00 - 12:00
Op afspraak
03 203 21 13
Alle dagen telefonisch bereikbaar tijdens de openingsuren.